Friday, January 25, 2008

ယေန႔စစ္တပ္ ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ (၂)အပိုဒ္(ဂ)

ျမန္မာႏုိင္ငံ လူ၀င္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ဦးစီးဌာနဆိုေသာ ေငြေပးသူ မည္သူ႔ကိုမဆို အမ်ိဳးသားမွတ္ပံုတင္လက္မွတ္ ထုတ္ေပးသည့္ ကိုယ္က်ိဳးရွာ အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ေဒသခံစစ္အာဏာ ပိုင္မ်ားကို ေငြေတြပံုေပးၿပီး၊ ႏိုင္ငံသားဟု ခံယူလာသည့္ ျမန္မာစကား လံုး၀နားမလည္သည့္ လူမ်ိဳးျခား တိုင္းတပါးသားတို႔ကိုပင္ မယူရလွ်င္ မေနႏိုင္ေတာ့ေအာင္ ၄င္းတို႔က စီးပြား၊ ဓန ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀လြန္းၿပီး၊ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးတို႔မွာ ကုန္းေကာက္စရာပင္ မရွိေအာင္ ဆင္းရဲမြဲေတ လာ၍ေလာ..။

သို႔မဟုတ္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ႀကီးကပင္ အတင္းအဓမၼ ဆြဲေဆာင္ လူထပ္ခံေစ၍ ေလာ။.. ျမန္မာ့ သမီးပ်ိဳတို႔ကပင္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ေခါင္းပါးလာ၍ေလာ..။ ျမန္မာေယာက္်ားတို႔ အိမ္ေထာင္ဦးစီး အျဖစ္ပင္ အားကိုးမႈ မျပဳႏိုင္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ အေသာက္အစား ေလာင္း ကစားမက္ၿပီး ပင္ကိုယ္အရည္အခ်င္း၊ စြမ္းရည္၊ စိတ္ဓါတ္၊ ဥာဏ၊ ကာယတို႔ ညံ့ဖ်င္းကုန္ၾက၍ ေလာ.....။ က်ေနာ္တို႔ကဲ့သို႔ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား မ်ိဳးခ်စ္ လူငယ္ေတြကေတာ့ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား အမ်ိဳးသမီးထု တရပ္လံုးကို တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးဂုဏ္ကို ေစာင့္ထိန္းသည့္၊ မ်ိဳးရိုးဇာတိဂုဏ္မာန ျမင့္ေသာ၊ ျမန္မာ တိုင္းရင္းသား စင္စစ္ ကေလးငယ္တို႔ကိုသာ ႏို႔ခ်ိဳတိုက္ေကြၽးေသာ သားေကာင္း မိခင္တို႔ျဖစ္ေစခ်င္ပါသည္။

ကဲ ျပည္သူျပည္သား လူငယ္၊ လံုမငယ္မ်ား၏ အသိဥာဏ္ ပညာ၊ အေတြးအေခၚ၊ ခံယူခ်က္၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္တို႔ စတင္ေမြးျမဴေပးရာ..ျမန္မာျပည္၏ (၁၉၉၃ ခုႏွစ္) ပညာေရး စနစ္ကို ေလ့လာ ၾကပါအံုးစို႕..။
လူသားတဦး၏ စာရိတၱ အေျခခံမ႑ိဳင္ျဖစ္သည့္ စစ္အာဏာရွင္ ေခတ္ေအာက္ ျမန္မာ့ပညာ သင္ၾကားေရး စနစ္ကိုေလ့လာမည္ဆိုလွ်င္လည္း အားရေက်နပ္ဖြယ္ တစက္မွမရွိေပ။ က်ေနာ္တို႔ အရြယ္လူငယ္မ်ား လူလားေျမာက္ရာ ထိုကာလမွအစျပဳခဲ့၍ ယေန႔တိုင္အသက္၀င္ေနဆဲ ျဖစ္ေသာ ေငြတတ္ႏုိင္လွ်င္ ပညာတတ္တတ္၊ မတတ္တတ္၊ ေအာင္လက္မွတ္ အလြယ္တကူ ရရွိႏိုင္သည့္ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ျမန္မာ့ ပညာသင္ၾကားေရး စနစ္အတိုင္း၊ သင္ေပးသေလာက္ယူ၊ က်န္တာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လိုခ်င္လွ်င္ ျပင္ပမွာ ရသလို၊ ႀကံဳသလို၊ ျဖစ္သလို ဆက္လက္ ေလ့လာ၊ ပညာ တတ္တာ မတတ္တာ၊ စစ္အစိုးရ တာ၀န္မဟုတ္ဟု၊ တရား၀င္ မေၾကျငာယံု တမယ္၊ ေၾကာက္ရြံ႕ စိုးထိတ္ဖြယ္ ပညာေရးစနစ္ပ်က္အတြင္း ဆက္လက္ပညာ သင္ၾကားလွ်င္ ေကာင္းမည္လား၊ အျပင္ေလာကသို႔ထြက္ၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအတြက္ အေျခခံလုပ္ငန္း ပညာရပ္ေတြပဲ ဆည္းပူး သင္ယူလွ်င္ ေကာင္းမည္လား၊ စသည္ျဖင့္ က်ေနာ္တို႔အရြယ္ လူငယ္ေတြ ေ၀ခြဲရန္ ခက္ေနေသာ၊ ဇေ၀ဇ၀ါ အေျဖမရွာ ႏိုင္ေသာ ကာလ လည္းျဖစ္၏။

ထိုႏွစ္ ထိုကာလ အတြင္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရး က႑မွ ပညာသင္ၾကားမႈ၊ စာေပႏွင့္ အတတ္ပညာ တတ္ေျမာက္မႈ တို႔တြင္ ပညာသင္သူ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ပင္ကိုယ္ အစြမ္းအစျဖင့္ အရည္အခ်င္းစစ္ စာေမးပြဲမ်ားကို ေျဖဆို ေအာင္ျမင္ႏိုင္ခဲ့ၾကသူမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ အာဏာအကူ၊ ေဆြမ်ိဳးအကူ၊ ရာထူးအကူတို႔ျဖင့္ ေျဖဆို ေအာင္ျမင္ႏိုင္ၾကသည့္ မေပၚလြင္၊ မထင္ရွားခဲ့သည့္ မသမာေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာတို႔ ရွင္သန္လႈပ္ရွား ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္၏။ အတန္းပညာ သင္ရိုးကို ျဖတ္ေက်ာ္ ေအာင္ျမင္ေစေၾကာင္း၊ မသမာေသာ ဥပေဒမဲ့ ျဖတ္လမ္း နည္းမ်ားျဖင့္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ား ႏိုင္ငံအႏွံ႔ ဟိုမွ သည္မွ၊ ျဖစ္ပြားေနခဲ့ေသာ အခ်ိန္ လည္းျဖစ္၏။

ေက်ာင္းမ်ားတြင္ စာမသင္၊ ခ်ဲထီ၊ ႏွစ္လံုးထီ ထိုင္တြက္ေနကာ ေက်ာင္းသားတို႔ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္၊ သူႏွင့္မဆိုင္သလိုေနေသာဆရာ၊ ဆရာမတို႔က၊ ၄င္းတို႔ပညာေရး႒ာနဆိုင္ရာ၊ တာ၀န္ရွိသူဟု ၄င္းတို႔ဘာသာ ေၾကာ္ညာထားေသာ စစ္အာဏာပိုင္မ်ား စာသင္ေက်ာင္းသို႔ လာစစ္လွ်င္၊ ထိုတာ၀န္မဲ့ ေနတတ္သလို ေနကာ ကိုယ္က်ိဳးရွာေနေသာ ဆရာ၊ ဆရာမတို႔သည္ အထက္ အာဏာပိုင္ဆိုသူကို ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္မွ် ေၾကာက္လန္႔ဟန္ျဖင့္ လက္အုပ္ေလးခ်ီကာ၊ မိမိတို႔၏ ကိုယ္ကိ်ဴး စီးပြား ရပ္တည္ေရးအတြက္ မတရားေသာ နည္းလမ္း ေပါင္းစံုျဖင့္ ဘ၀ရပ္တည္ ေနရျခင္းကို ငဲ့ညႇာ သနား၊ နားလည္ခြင့္လႊတ္ပါေစေၾကာင္း ေတာင္းပန္ေျပာဆို ျပဳမူေနၾကသလို၊ ဘာမွမသိ နားမလည္ေသာ အျပစ္ဟူ၍ ျမဴတစ္မႈန္မွ် မရွိသည့္ က်ေနာ္တို႔အရြယ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ လူငယ္တို႔ကိုလည္း ထိုစစ္အာဏာပိုင္ ႀကီးမ်ားကို အတင္းအက်ပ္၊ လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခိုးခိုင္း၏။ ကန္ေတာ့ခိုင္း၏။

စစ္ဗိုလ္မ်ားကို ဤသို႔ လက္အုပ္ခ်ီ၍
မ်က္ႏွာလို၊ မ်က္ႏွာရ၊ ေဖၚလံဖါးၿပီး ကိုယ္က်ိဳးရွာ၊ သာရာစီး၊ အခြင့္အေရး ယူတတ္ရပံု စိတ္ဓါတ္ႏွင့္၊ မွားယြင္းေသာ ကိုယ္က်င့္ စံႏႈန္းတို႔ကို သင္ၾကားရိုက္သြင္း ေပးေန၏။ ထိုသို႔ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးေတာင္းပန္ၿပီး၊ ေနာက္ကြယ္ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ခြင့္ရွိသည့္၊ ပေဒသရာဇ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပံုစံကို၊ ဥာဏ္နီ ဥာဏ္နက္သံုးကာ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ရေအာင္ အေကာင္အထည္ ေဖၚေန ေသာ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးမ်ားကေတာ့ ေက်နပ္အားရစြာျဖင့္ ထိုဆရာေၾကာက္၊ ဆရာေရွာ္တို႔အား ဆုေတာ္၊ လာဒ္ေတာ္မ်ား၊ ပါမစ္မ်ား ေပးသနားေတာ္မူ၏။ ပညာေရး သင္ၾကားရင္းမွ၊ ကိုယ္က်ိဳး ရွာပိုင္ခြင့္မ်ား၊ ေက်ာင္းသား မိဘမ်ားကို လည္ပင္းနင္းေငြညစ္ခြင့္၊ အိမ္ေခၚၿပီး က်ဴရွင္သင္ကာ ေငြရွာပိုင္ခြင့္၊ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္းၾကားမွ ေငြတတ္ႏုိင္သူ သား၊ သမီးကိုသာ ပညာ အနည္း ငယ္သင္ေပးၿပီး ဆင္းရဲသူ သားသမီးမ်ား ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ လစ္လ်ဴရႈ ပစ္ပယ္ထားပိုင္ခြင့္ စေသာ မဟာ အခြင့္အေရးမ်ားျဖင့္ ခ်ီးျမႇင့့္၏။

၄င္းေနာက္ ယင္းတို႔အား ေၾကာက္လန္႔တၾကား၊ ၀ပ္တြား ခယ အလုပ္အေကၽြး ျပဳေနသည့္ လူငယ္ လူရြယ္မ်ား ကိုၾကည့္ကာ၊ လူစြမ္းလူစ အင္မတန္ ညံ့သည့္၊ ဆင္ျခင္တံုတရားမဲ့ေသာ၊ ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္မႈ မရွိေသာ၊ ထားရာေန ေစရာသြားၿပီး၊ လူလစ္လွ်င္ ထင္ရာလုပ္ကာ၊ အာဏာရွိသူကို ေတြ႔လွ်င္ ေၾကာက္ရြံ႕ စိုးထိတ္ဟန္ျဖင့္ ေတာင္းပန္ရွိခိုးမည့္၊ ေၾကာင္သူေတာ္ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေလး မ်ား စနစ္တက် ေပၚထြက္လာေတာ့မည္မို႔ စစ္အာဏာပိုင္မ်ား ႏွလံုးပီတိ ဂြမ္းဆီထိ၊ ေပ်ာ္တၿပံဳးၿပံဳး၊ ပီတိတျဖာျဖာ။ ဒီပံုစံေတြကို ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီေရး၊ မီဒီယာေတြကေန တခမ္းတနား လႊင့္ထုတ္ျပသေန၏။ ထိုကဲ့သို႔ ဖါးတတ္၊ ယားတတ္စြာ အာဏာပိုင္တို႔ကို ျပဳမူဆက္ဆံၿပီး၊ အဆင့္အတန္းမဲ့ေသာ အက်င့္မွားတို႔ကို စံနမူနာျပအျဖစ္ သင္ၾကားေပးေနေသာ ကိုယ္က်င့္ သိကၡာတန္ဖိုး လံုး၀မရွိသည့္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ေက်ာင္းဆရာမ အမည္ခံ ၀ိသမ ေလာဘသား အခ်ဳိ႕ကမိမိအိမ္တြင္ အခေၾကးေငြ ေပးၿပီး၊ က်ဴရွင္ လာတက္ေသာ ေက်ာင္းသားကိုမွ စာသင္ေပးေသာ ပညာေရး စနစ္ဆိုးႀကီးက ၀ံ့ႂကြားစြာ ေအာင္လံထူေနခ်ိန္ကို က်ေနာ္တို႔ လူငယ္မ်ား ျဖတ္ေက်ာ္ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရ၏။
လက္ရွိ ပညာသင္ၾကားေရး စနစ္တြင္ တာ၀န္ထမ္းလွ်က္ရွိေသာ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမ အားလံုး တို႔က ထိုစရိုက္ဆိုး၊ အစဥ္အလာဆိုးကို လက္ခံ၊ ယံုၾကည္ လိုက္ပါ လုပ္ေဆာင္ၾကသည္ မဟုတ္ပါ။ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္ကာ၊ အာဏာ ရွင္ႀကီး မ်ားကို လက္အုပ္ခ်ီမိုး၊ မရွိခိုးသူ ဆရာျမတ္၊ ဆရာေကာင္း တို႔ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရ၏။ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ဖြယ္ အဓိက အခ်က္မွာ၊ ထိုဆရာေကာင္း၊ ဆရာျမတ္တို႔သည္ စိတ္ထားမမွန္သူ စီးပြားေရးသမား ေက်ာင္းဆရာ မ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ လြန္စြာ ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ မြဲေတစြာ၊ လူမႈဘ၀ရပ္တည္ ေနၾကရျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ရိုးသားမႈ ကိုျမတ္ႏိုးေသာ ျပည္သူျပည္သားမ်ား၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားက ထိုဆရာေကာင္း၊ ဆရာျမတ္ တို႔အား မည္မွ်ပင္ ႏြမ္းပါးခ်ဳိ႕တဲ့ေနပါေစ၊ ေလးစား ခ်စ္ခင္လွ်က္ ရွိျမဲပင္ျဖစ္၏။ အဓိက အားျဖင့္ ဆိုလိုသည္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ စနစ္မွားယြင္းစြာျဖင့္ မိမိတို႔တစ္ကုိယ္ေကာင္းက်ိဳးကို တိုင္းျပည္ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဦးစားေပးေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ လက္ေအာက္ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ ေနေသာ အေျခအေနမွန္မ်ားကို စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက မသိသည္လား၊ သိလ်က္ မသိဟန္ေဆာင္ သည္လား မသိႏိုင္ပါ။ ေနာင္ေရး ေမွ်ာ္ေတြး ပူပန္တတ္သူ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ရွိသူ အားလံုးအတြက္ ႏုိင္ငံ့ အနာဂတ္ အေရးသည္ အလြန္ရင္ေလးဖြယ္ရာ ဆုတ္ယုတ္မႈဆီ ဦးတည္ေနသည္မွာ ေသခ်ာ လွ၏။ က်ေနာ္တင္ျပခဲ့ေသာ လူငယ္မ်ား ေရလိုက္လြဲၿပီး စိတ္ခံယူခ်က္ အလြဲမ်ားေနာက္ ေကာက္ ေကာက္ပါေအာင္ ဆြဲေဆာင္စည္းရံုးေနသည့္ မ်ဳိးဖ်က္၀ါဒျဖင့္ ခ်ည္းကပ္လာေနေသာ က်ဴးေက်ာ္ ေရး အင္အားႀကီး၀ါဒရွင္ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံႀကီး၏ သိမ္းပိုက္ခံရမႈကို သိသိႀကီးႏွင့္ ခံခဲ့ရသည္ ဆိုေသာ သမိုင္းျဖစ္စဥ္တို႔ မျဖစ္ေစခ်င္၍ ပ်က္စီးယိုယြင္းလာေနသည့္ သတိထားအပ္ေသာ အေၾကာင္း အရာမ်ားကို ထင္းထင္းျမင္သာေအာင္ တင္ျပေနျခင္းျဖစ္ေပသည္၊ အဆိုးခ်ည္းသာ ဖြံ႔ထြား ပြားမ်ား ေနသည္မဟုတ္ပါ။ ႏိုင္ငံ အနာဂတ္အတြက္ မိမိတို႔ကိုယ္ မိမိ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ ေစာင့္ေရွာက္မြမ္းမံ ေနေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားစြာ ရွိေနေသးေၾကာင္း ယခုစာစုမ်ားမွ တဆင့္ရင္ဖြင့္ တင္ျပ ပါမည္။

က်ေနာ္တို႔ေခတ္မွ ပ်င္းရိေသာ ေက်ာင္းသား၊ လူငယ္တို႔၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေရလိုက္လႊဲ လမ္းမွား ေရာက္သြားတတ္ၾကသည္မွာ အတန္းတင္ စာေမးပဲြ နီးကပ္ကာမွ ၄င္းကိုယ္က်ဳိးရွာ ဆရာတို႔၏ ခန္႔မွန္း ေမးခြန္းမ်ားကိုသာ အလြတ္ရေအာင္ တြန္းသင္၊ တြန္းက်က္ေစၿပီး၊ ေျဖဆိုရေသာ၊ ၀င္ေၾကးမ်ားစြာ ေပးရသည့္ အနီးကပ္ က်ဴရွင္တက္ ေျဖဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ အစိုးရစစ္ဟု ေခၚေသာ အတန္းတင္စာေမးပြဲ ေမးခြန္းႀကီးမ်ားကလည္း မၾကာခဏဆိုသလို ေက်ာင္းသားလူငယ္ထု ေရွ႕ ေမွာက္သို႔ စာေမးပြဲကာလ မတိုင္မီကပင္ ႀကိဳတင္ရႏွင့္ ေနတတ္ေသာ၊ စာေမးပြဲ ေမးခြန္း ေပါက္ၾကားမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားကလည္း မၾကာမၾကာ ျဖစ္ေပၚေနခ်ိန္၊ အကယ္၍ ဤမွ် အလြယ္တကူ အရည္ခ်င္းမဲ့စြာ ျဖတ္ေက်ာ္ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေရး၊ အာဏာပိုင္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ေပၚေပၚထင္ ထင္တဖံု၊ ေနာက္ကြယ္က တစ္မ်ိဳး၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးကူညီ ပံ့ပိုး ေနပါလ်က္၊ အလြန္အင္မတန္ ညံ့ဖ်င္းသူ လူထံု၊ လူေပ၊ လူညံ့တို႔ စာေမးပဲြတြင္ မေျဖဆိုႏိုင္ခဲ့ေသာ အခါတြင္လည္း ပူပင္စိုးထိတ္ဖြယ္ မရွိေပ၊ စာစစ္သူ ဆရာ၊ ဆရာမ၊ ေက်ာင္းအုပ္ႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူ အာဏာပိုင္ တို႔ထံ ခ်ည္းကပ္ၿပီး ေငြေၾကး၊ တန္စိုး လက္ေဆာင္ေပး၍ စာေမးပဲြ တြင္ မိမိ မေျဖဆိုႏိုင္ထားျခင္းကို ကူညီကယ္မ ေပးပါရန္ တိုးလ်ိဳး ေတာင္းပန္၊ ခယ၊ ၀ပ္တြားလိုက္ယံုမွ်ျဖင့္ အတန္းတင္၊ အရည္အခ်င္း စစ္ေမးသည္ ဆိုေသာ ထိုစာေမးပဲြကိုလည္း ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း ရွိၾကသည့္ ကာလျဖစ္၏။

ထို႔အျပင္ အလြန္တရာမွ် ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းေသာ နည္းလမ္း တစ္ခုလည္း ရွိေသး၏။ ယင္းမွာ စစ္အာဏာပိုင္မ်ား ကိုယ္တိုင္ ယံုၾကည္စြာ လုပ္ေဆာင္ ေနေသာ ေဗဒင္၊ ယၾတာ၊ ကိန္းခန္း တို႔ျဖင့္ ႀကိဳတင္တြက္ခ်က္ကာ စာေမးပြဲတြင္း ေမးႏိုင္မည့္ ေမးခြန္းကို ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ တြက္ဆလွ်က္၊ စတိသေဘာ က်က္မွတ္သူႏွင့္၊ ေဗဒင္ ယၾတာေဆာင္ကာ အပိုင္ခိုးခ်ရန္ ႀကိဳးစား သူ လူပ်က္၊ လူပ်င္းတို႔လည္း နာမည္ေကာင္း ရေနခ်ိန္၊ လူမ်ားစြာတို႔၏ အဟုတ္ႀကီးထင္မွတ္ ခံေနရခ်ိန္ ျဖစ္၏။
ထိုအခ်ိန္ ထိုကာလက ျမန္မာ့ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ စစ္အာဏာပိုင္မ်ား ေႂကြးေၾကာ္ ေနခဲ့ေသာ ေဆာင္ပုဒ္ အခ်ိဳ႕ကို မွတ္မိပါေသးသည္။ ပညာျမင့္မွ၊ လူမ်ိဴးတင့္မည္။ ပညာေရးျဖင့္ ေခတ္မွီ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္အံ့။ စေသာ မစားရ ၀ခမန္း ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားျဖင့္ မသိ နားမလည္၊ အသိမႂကြယ္ေသးေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ထုအား အထင္ႀကီးစဖြယ္ ျဖစ္ေအာင္ မႈိင္းတိုက္ သိမ္းသြင္း ထားႏုိင္ခဲ့သည္။ ယေန႔အခ်ိန္အခါတြင္ေတာ့ ေခတ္လူငယ္တို႔သည္ မထံု၊ မအ ေတာ့ေပ။ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးမ်ား၏ စနစ္ဆိုးတည္တံ့ေရး ၀ါဒျဖန္႔ခ်က္မ်ားကို ယံုမွတ္၊ ပံုအပ္သူ နည္းပါးလာေၾကာင္း၊ က်ေနာ္တို႔ ေလ့လာေတြ႔ရွိ ေနၿပီျဖစ္၏။

က်ေနာ္တို႔ လူလားေျမာက္ကာစ၊ ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ အရပ္သား ပညာေရးစနစ္က မေရမရာျဖစ္ေနခ်ိန္၊ ျမန္မာ အစိုးရထုတ္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ ရုပ္ျမင္သံၾကား၊ မီဒီယာ ေပါင္းစံုတို႔တြင္ ျမန္မာ့မ်ိဳးခ်စ္ တပ္မေတာ္ႀကီး၏ စုစည္းညီညြတ္၊ ေတာင့္တင္း ခိုင္မာပံု၊ ေခတ္မွီ တပ္မေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ ေတာ့မည့္ပံုမ်ား၊ ေ၀ေ၀ဆာဆာ၊ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္၊ အားက် လုခမန္း ေရးသား ေဖၚျပၾက၏။ သတင္း၊ စာေပ လြတ္လပ္မႈ မရွိေသာ ျမန္္မာႏိုင္ငံတြင္းမွ၊ လူငယ္တို႔သည္ ျမင္ရ၊ ေတြ႔ရသမွ်၊ မျမင္ခ်င္၊ မေတြ႔ခ်င္လည္း ေတြ႔ေနရေသာ ျမန္မာသတင္းစာမ်ားမွ စစ္တပ္ ေကာင္း စားေရး အတြက္ စစ္၀ါဒ ျဖန္႔ခ်က္မ်ားကို အဟုတ္ႀကီး ထင္မွတ္ ယံုၾကည္ခဲ့ၾက၏။

တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္ အသက္ပင္ေပးကာ၊ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ေနသည္ဆိုေသာ တပ္မေတာ္ အစိုးရ လက္ထက္၊ အရာရာသည္ အသိပိတ္၊ အျမင္ပိတ္ျဖစ္၍ ဘ၀ အေတြ႕အႀကံဳ ႏုနယ္ေသးသူ လူငယ္တို႔ ျမင္ျမင္ရာ အားက် မက္ေမာလာသည္မွာ မဆန္း။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာ ႏိုင္ငံႀကီး ၿပိဳကြဲပ်က္စီးမည့္ ေဘးအႏၲရာယ္ ေခ်ာက္ကမၻားႀကီးထဲ က်လုတဲတဲ အေျခအေနဆိုးႀကီး အတြင္းမွ လက္မတင္ေလး လြတ္ေျမာက္ေအာင္ စြန္႔စားကယ္တင္ ေစာင့္ေရွာက္ကာ၊ ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနခဲ့ရသည္ဆိုေသာ တပ္မေတာ္အစိုးရေခၚ ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီ လက္ထက္၌ တိုင္းျပည္ႀကီး ယခင္ကႏွင့္ မတူ ထူးျခားစြာ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေနၿပီ အစရွိသည့္ ေၾကာ္ျငာခ်က္မ်ားကို ယံုစားမိ၍၊ တိုင္းျပည္ ႏွင့္ လူမ်ိဳးတို႔ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ အံ့ ဟု ေႂကြးေၾကာ္ၿပီး ျမန္မာ့ မ်ိဳးခ်စ္ တပ္မေတာ္ႀကီးအတြင္း စစ္မႈတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရန္ ၀င္ေရာက္ၾကသည့္ လူငယ္ မ်ားထဲတြင္ က်ေနာ္လည္း တစ္ဦး အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤတစ္ပတ္ ဤမွ်ျဖင့္နားခြင့္ျပဳပါ။ ေရွ႕တစ္ပတ္တြင္ ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။
ေက်းဇူးတင္ရွိစြာျဖင့္
ဗုိလ္ႀကီး ေနသူ (အၿငိမ္းစား တပ္မေတာ္ အရာရွိ တဦး)
ရည္ညႊန္း။ ။ Burma Digest Online Magazine

ဆက္လက္ဖတ္႐ႈရန္ စာပိုဒ္မ်ား.....(က). (ခ). (ဂ). အပိုင္း(၃)သို႔

အပိုင္း (၂) အားလံုး PDF ျဖင့္ဖတ္လိုပါက ဤေနရာတြင္ ေဒါင္းလုပ္ လုပ္ယူပါ

0 ထင္ျမင္ခ်က္: