Friday, January 25, 2008

ယေန႔စစ္တပ္ ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ (၂)အပိုဒ္(က)

စစ္တကၠသိုလ္သို႔ မတက္ေရာက္မွီ ျပင္ပအရပ္သားဘ၀မွ စတင္၍ က်ေနာ္တို႕အရြယ္ လူငယ္ေတြဘယ္လို ခံစားေတြ႕ႀကံဳမႈမ်ားျဖင့္ မိမိတို႔ ဘ၀ကို ရွင္သန္ႏိုင္ေအာင္၊ ရပ္တည္ခြင့္္ရေအာင္ ႀကံဳရာ၊ ဆံုရာ ၊ နီးစပ္ရာတို႔မွ တဆင့္ ျဖစ္သလို ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကရသည္ကို အစျပဳ ေဖၚျပ ပါရေစ။......

(ဒႆမတန္း) ေခၚ(၁၀)တန္းေအာင္ျမင္ၿပီးသူ အသက္(၁၉) က်ေနာ္သည္ တကၠသိုလ္ ပညာေရးကို ဆက္လက္ ဆည္းပူး ေလ့လာ သင္ၾကားႏိုင္ရန္အတြက္ ၊ ျမန္မာ့ ပညာေရးစနစ္ကို ေလ့လာေသာအခါ ဖြင့္ခ်ည္၊ ပိတ္ခ်ည္ျဖင့္ ကေလးေဆာ့ကစားသလို ပညာသင္ၾကား ေနရရွာ ေသာ ေကာလိပ္မ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ား၏ မေရရာေသာ အေျခေနကိုၾကည့္၍ စိတ္ပ်က္မိ၏။ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ျဖစ္ရေသာ ကိုယ့္ဘ၀ကို အားမရျဖစ္မိ၏။ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္တက္၊ ေက်ာင္းပိတ္ လိုက္လွ်င္နား၊ စာေမးပြဲမွာ မေျဖႏိုင္လွ်င္ ခိုးခ်၊ စာေမးပြဲ ႀကီးၾကပ္သူတို႔ကလည္း မသိေယာင္ ေဆာင္၊ စာသင္ခ်ိန္ စာမသင္ရရွာေသာ ေက်ာင္းသား၊ ယခုလို စာေမးပြဲမွာ စာခိုးမခ်ရင္ ဘယ္ ေအာင္လိမ့္မလဲဟူသည့္ တလြဲေစတနာလား၊ ေရရွည္အနာဂတ္ ႀကိဳတင္မတြက္ခ်က္တတ္မႈမ်ား လားေတာ့ မသိပါ။ အမွန္စင္စစ္ အေၾကာင္းရင္းမွန္ ျဖစ္သည့္ ျမန္မာ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္ထု တစ္ရပ္လံုး၏ အနာဂတ္ တိုင္းျပည္အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုး ခြန္အားျဖစ္ေသာ ကိုယ္ က်င့္စာရိတၲႏွင့္ ဆင္ျခင္တံုတရား၊ မိမိကိုယ္ကို အားကိုး ယံုၾကည္သည့္ လူငယ့္အားမာန္တို႔ကို ရိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီိးေရး ျပဳလုပ္ၿပီး လူငယ္ေတြ လူညြန္႔တံုးေအာင္ စနစ္တက် အကြက္ခ် ဖ်က္ဆီးေရး မဟာဗ်ဴဟာအျဖစ္ စစ္အာဏာရွင္တို႔ စီမံခဲ့ၾကသည္ကို မသိခဲ့ၾကေလေရာ့သလား၊ အာဏာရွင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ေရရွည္စီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖၚ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္ကို ပညာတတ္ေသာ ပညာေရး႒ာနမွ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးမ်ား မသိခဲ့ေလေရာ့သလား။ သို႕မဟုတ္ သိလွ်က္ႏွင့္ အလိုတူ အလိုပါ ၀ိုင္း၀န္းကူညီ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကေလသလားမသိပါ။ အမွန္စင္စစ္ ထိုအခ်ိန္က က်ေနာ္လည္း ထိုသို႔ေသာ ပညာေရး စနစ္တက် ဖ်က္ဆီးခံေနရသည္ ဆိုသည္ကို မသိ။ အလြယ္တကူေအာင္ျမင္ႏိုင္ေသာ ပညာေရးစနစ္ကိုပင္ လူငယ္မ်ားအတြက္ သက္ေတာင့္ သက္သာ ရွိလွပါေပ့ဟု အေပါစားအေတြးအေခၚျဖင့္ ေက်နပ္ႏွစ္သက္ခဲ့ ဖူးပါသည္။ သို႔ပါေသာ္ လည္း ထုိအခိ်န္ ထိုကာလအထိ က်ေနာ္တို႔ကို စာသင္ေသာဆရာအမ်ားစုသည္ စာေမးပြဲ၌ စာခိုး ခ်ျခင္းကို ျပင္းထန္စြာ ရႈံ႕ခ်ကန္႔ကြက္ သူမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ ဆရာတိုင္းက ဤအေပါစား ပညာေရး စနစ္ဆိုးကို အလြယ္တကူ လိုက္ေလ်ာ အေကာင္အထည္ ေဖၚေပးခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ေပ။ ေနာင္ တျဖည္းျဖည္း ပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ား စား၀တ္ေနေရးက်ပ္တည္းမႈ ျမင့္မားလာသည္မွ စကာ ထိုသိ႔ို ေသာ ပညာေရးျဖင့္ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားကို ဦးစားေပးေသာ ဆရာ မပီသသည့္ ပညာေရး ၀န္ထမ္း မ်ားမႈိလို ေပါက္လာေတာ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုပညာေရးစံလြဲမႈ စနစ္ကစၿပီး ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚလာေသာ လူသားအရင္းအျမစ္ ဆံုး ရံႈးနစ္နာရမႈ တို႔ကို အရွိအတိုင္း ရႈျမင္သံုးသပ္ပါမည္။ လြန္တာရွိလွ်င္ ခြင့္လြတ္နားလည္ေပးေစလုိ၏။
ယေန႔ ျမန္မာျပည္၏ အခ်ဳိ႕ေသာ လူလတ္ပိုင္းအရြယ္အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ မိမိကိုယ္ မိမိ ယံုၾကည္ အားကိုးမႈ စိတ္ဓါတ္၊ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ ေကာင္းမြန္ျခင္း၊ စာရိတၱ အေျခခံစံႏႈန္း အေပၚ တန္ဖိုးထား ဂုဏ္ယူေသာ စိတ္ဓါတ္ေလ်ာ့က်လာသည္ကို သိရွိမိလာ၏။ မိမိတိုင္းျပည္ မိမိလူမ်ိဳး၊ မိမိ ဘာသာႏွင့္ မိမိအနာဂတ္ အေရး ႀကိဳတင္ေမ်ာ္ျမင္ တြက္ဆေသာ အေတြးအေခၚတို႔ အေတာ္ပင္ အားနည္းခ်ိဳ႕ယြင္းလာေနသည္ကို ၀မ္းနည္းစဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ေနရ၏။ ထိုအေၾကာင္းရင္း၏ အဓိက လက္သည္တရားခံတို႔မွာ ထိုလူငယ္တို႔ ေက်ာင္းသားဘ၀၊ ပညာသင္ၾကားစဥ္ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္စဥ္ ကာလက ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ လူစြမ္းလူစျမင့္မားေရးထက္ လူညြန္႔တံုးေစသည့္ အလြတ္ က်က္ေျဖ၊ စာေမးပြဲခန္းမွျပန္အထြက္ ဦးေႏွာက္ထဲ ဘာမွမက်န္ေတာ့သည့္ ပညာေရး စနစ္ႏွင့္ တုပနည္းယူႏုိင္မႈ နည္းပါးေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားသာ သင္ၾကားေတြးေခၚ ခဲ့ၾကရ၍ျဖစ္သည္ ဆိုျခင္းအား မည္သူမွ် မျငင္းႏုိင္ေပ။

လူငယ္ထု၏ အေထြေထြ စာရိတၱ ညံ့ဖ်င္းက်ဆင္းရျခင္း၏ အဓိက အရင္းအျမစ္မွာ ကိုယ္စြမ္း ကိုယ္စရွိစရာမလို၊ ေရသာခို အေခ်ာင္လိုက္ႏိုင္ေသာ စိတ္ဓါတ္မ်ား ေမြးျမဴခြင့္ေပးခဲ့ေသာ ေက်ာင္း ပညာသင္ၾကားေရး (ေက်ာင္းအားလံုးေတာ့ မဟုတ္ပါ ) စနစ္မွ တာ၀န္မဲ့ ပညာေရး၀န္ထမ္း အခ်ိဳ႕၏ အမွားသရုပ္ျပ သင္ၾကားေပးခဲ့ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားက အေျခခံျဖစ္ၿပီး၊ မိဘေဆြမ်ိဳး သားခ်င္း ႏွင့္ အုပ္ထိန္းသူူတို႕၏ ကိုယ္တိုင္လည္း မိမိတို႔ဘ၀ အနာဂတ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံ့အေရး ႀကိဳတင္ မတြက္ဆ တတ္မႈ၊ မသြန္သင္မႈ၊ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် မသိနားမလည္မႈမ်ားေၾကာင့္ အရာရာကို ေလ့လာ သင္ယူေနသူ လူငယ္တို႔ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္သည့္ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ား မျဖစ္လာႏိုင္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္ သည္။ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ားက ထိုအေျခခံ အေၾကာင္းရင္း တို႔ကို သိနားလည္ခဲ့ပါေသာ္လည္း စံနမူနာျပအျဖစ္ အမွန္တရား ဘက္မွရဲရဲရင့္ရင့္ ေထာက္ခံေသာ အေတြးအေခၚ၊ လုပ္ရပ္မ်ား လုပ္ေဆာင္ ျပသႏိုင္ျခင္း ကင္းမဲ့ေအာင္ စနစ္တက်ဖန္တီးထားေသာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ စစ္အုပ္ ခ်ဳပ္ေရး စီမံခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဆိုေသာဆင္ေျချဖင့္ သတၱိရွိရွိ မလုပ္ရဲ မေတြးရဲ၊ ၿမိဳသိပ္ဆဲဆို ေနေနခဲ့ၾကေသာ လူလတ္ပိုင္း၊ လူႀကီးပိုင္း အခ်ိဳ႕၏ ရဲရင့္မႈ အားနည္းျခင္း စံနမူနာေတြကလည္း ေရနစ္သူ ၀ါးကူထိုး သလို လူငယ္ေတြ အေတြး အျမင္ပိတ္ဆို႔ေစခဲ့သည္။ ခံယူခ်က္မ်ား လမ္းလြဲမႈ အေပၚ ပံ့ပိုးအားေပး ကူညီခဲ့ၾကသလို ျဖစ္ေစခဲဲ့သူမ်ားျဖစ္သည္။ မ်ိဳးရိုးႏွင့္ခ်ီ၍ ယခင္က မရွိခဲ့ဘူး ေသးသည့္ အရာရာကို ေၾကာက္တတ္ေသာ၊ ၿမိဳသိပ္ႀကိတ္မွိတ္ ခံစားတတ္ေသာ စိတ္ကို ပံ့ပိုး ေမြးျမဴေစ ခဲ့သလုိျဖစ္ခဲ့ရ၏။
အလြယ္နည္းျဖင့္ မိမိတို႔ဘ၀ကို တန္ဖိုးမထားစြာ ရင္ဆိုင္ရန္၊ နားလည္မႈ လြဲမွားစြာ ခံယူ ေဆာက္တည္ သြားႏိုင္ဖို႔ ကူညီပံ့ပိုး နည္းလမ္းျပသလို ျဖစ္ေနသည့္ေန႔စဥ္ဘ၀ အေျခအေန မ်ားစြာတို႔ကို ရင္ဆိုင္ ေနၾကရျခင္းကလည္း လူငယ္ထု၏ စိတ္ဓါတ္ ခံယူခ်က္တို႔ နိမ့္က်ေလ်ာ့ပါး ေစသည့္ အေျခခံက်ေသာ အေၾကာင္းရင္း တစ္ခုျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ဘ၀ အနာဂတ္ကို မိမိတို႕ ဘာသာ အဆံုးအျဖတ္ေပး လမ္းထြင္ ေဖါက္လုပ္ႏုိင္ေရး လမ္းေၾကာင္း ခြန္အားျပဳမည့္ ဘ၀ သင္ခန္းစာ သင္ၾကားေရး အေျခအေန မ်ားအေပၚ စနစ္တက်၊ အကြက္ခ် လုပ္ေဆာင္ဖ်က္ဆီး လမ္းလြဲခံရမႈမ်ား၊ သင္ခန္းစာ စံႏႈန္း အတုအေယာင္ မ်ားျဖင့္ ဆြဲေဆာင္ သင္ၾကား နည္းယူမွားကာ အမွားသရုပ္ျပ သင္ၾကားျခင္းမ်ားစြာ ေန႔စဥ္ သင္ျမင္ ေနခဲ့ၾကရျခင္း တို႔ကလည္း မိမိတို႔၏ ျမန္မာျပည္သား လူ႔ဘ၀ ရသကို ထင္ျမင္ေပၚလြင္မႈ၊ ခံစားအားတင္းမႈ ဆုတ္ယုတ္ေစခဲ့သည္။ သင္ၾကား နည္းယူမႈ၊ အမွန္တရားကို မျမင္သာ မျမင္ရဲေအာင္၊ အမွန္အတိုင္း လုပ္ေဆာင္ ႀကိဳးပမ္း သူ နည္းပါးေအာင္ ဖန္တီးထားေသာ စစ္အာဏာပိုင္ ေထာက္လွမ္းေရး စက္၀န္း ယႏၱရား၏ ကိုယ့္လူမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္းပင္ ပြင့္လင္းယံုၾကည္ရန္ ခက္ခဲေအာင္ ၀ါဒျဖန္႔ ေစာင့္ၾကည့္ ေထာက္လွမ္္း ေနသည့္ ဖက္ဆစ္ကင္ေပတိုင္ စစ္ပုလိပ္ဆန္ဆန္ ႀကီးစိုးအုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ဆိုးကလည္း လူငယ္တို႔ အနာဂတ္ကို တတိတိ တိုက္စား ၿဖိဳဖ်က္ေန၏။

ဒီၾကားထဲ တရားမ၀င္ ခိုးသြင္းလာသည္ဆိုေသာ လိင္ဆက္ဆံေရး၊ ညစ္ညမ္းမႈ ဇာတ္လမ္း ရုပ္ရွင္မ်ား ေနရာတကာတြင္ ေျဗာင္က်က် ျပသ၍ လူတိုင္း အလြယ္တကူ ၾကည့္ရႈႏိုင္ေအာင္ ဥပေဒမဲ့၊ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္၊ ျပခ်င္ရာျပပိုင္ခြင့္ ျပဳထားသည့္ အေျခအေနကလည္း အရြယ္မေရာက္ ေသးသူ လူငယ္တို႔ကို လမ္းမွားသို႔ ေစာစီးစြာ တြန္းပို႔ေပးေနၾကျပန္၏။ ထိုသို႔ေသာ လူငယ္ထု အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပား ခ်ိဳ႕တဲ့ေရး အေထာက္အကူျပဳသည့္ယဥ္ေက်းမႈ ထိုးေဖါက္ ၀င္ေရာက္လာ မႈမ်ားကိုမူ အာဏာပိုင္တို႔က မသိက်ိဳးကြၽန္ျပဳေနၾကသည္။ ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ေန သည့္မိမိတို႔ဘ၀ကို နားမလည္ဘဲ မ်ိဳးဂုဏ္ ရိုးဂုဏ္မေထာက္ ျမန္မာ မိန္းမပ်ိဳေလးမ်ာ ကိုယ္ခႏၶာေရာင္းစားၿပီး ျဖတ္လမ္းမွ ေငြေၾကးရွာလိုစိတ္ကို ဆြဲေဆာင္ တြန္းအားေပးမႈ အေျခအေန မ်ားစြာကို ဖန္တီးေပး ထားသည္။ မီဒီယာေၾကာ္ျငာမ်ားမွ အားက်လုခမန္း ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ ေခတ္မွီပစၥည္း အသံုးေဆာင္မ်ားကို မအပ္မစပ္ျဖစ္စြာ ေရလိုက္လြဲ မိန္းေမာတပ္္မက္ အားက်မႈျဖင့္ သံုးစြဲရယူ ပိုင္ဆိုင္ လိုစိတ္ျပင္းျပ လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္သည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားပါ ဇိမ္ခံ၊ အလွကုန္မ်ားကို ဘ၀ စေတးၿပီး ၀ယ္ယူသံုးစြဲလာၾကသည္။

ထို ရင္နင့္ဖြယ္ ျမန္မာ မိန္းမပ်ိဳမ်ား ပ်က္စီးျခင္းလမ္းမွား ေရာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ သိမ္းသြင္းေန သည့္ ဥပေဒမဲ့ ေတြးဆေမ်ာ္ျမင္ခ်က္မဲ့ လုပ္ရပ္မ်ား၊ ျဖစ္စဥ္မ်ားကို တားဆီးကာကြယ္ရန္ တာ၀န္ ရွိသူမ်ား ျဖစ္သည့္အာဏာပိုင္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား ကိုယ္တိုင္ကပင္ အေတြးႏုႏု၊ အေသြးႏုႏု ေဖြးအုအရြယ္ ၊ ကိုယ့္သမီးငယ္မွ်ကို သားသမီးခ်င္းမွ မစာနာ၊ တကိုယ္စာ ကာမရာဂ လြန္က်ဴး ခံစားဖို႔အတြက္ မတန္တဆ ခိုး၀ွက္ ခ်မ္းသာထားေသာ ခိုးရာပါေငြမ်ားျဖင့္ ျမန္မာ့သားသမီးပ်ိဳ မ်ားကို အခေပးဖ်က္ဆီး ေျခေတာ္တင္ၾကေသးသည္။ (ဤ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ား ကို လက္ေတြ႕ဘ၀နယ္ပယ္ ေျခခ်မိေသာ ကာလ အေတြ႕ အႀကံဳမ်ား က႑တြင္ ထပ္မံျဖည့္စြက္ တင္ျပပါအံုးမည္) ဘယ္ေလာက္ ရင္ထုမနာျဖစ္ဖြယ္ ဇာတ္တူသားစားခံရသည့္စနစ္ဆိုးႀကီး ပါေပ နည္း။ ဘယ္ေလာက္ ရွက္ရြံ႕ဖြယ္ေကာင္းလွသည့္ တတိုင္းတျပည္လံုး၏ ကံေခမႈ ေတြပါနည္း။

ထိုသို႔ ျမန္မာ့ သားပ်ိဳ၊ သမီးပ်ိဳတို႔ ေရလိုက္လြဲ လမ္းမွားေရာက္ေအာင္ ကူညီပံ့ပိုးေပးေနေသာ ျပည္ပမွ စီးပြားေရး ထိုးေဖါက္ က်ဴးေက်ာ္မႈမ်ား၊ အရြယ္မေရာက္ေသးသူ လူငယ္တို႔ ဘူးသီးႏုႏု အေမႊးသပ္သလို ျဖစ္ေစမည့္ ဆင္ဆာမဲ့ ညစ္ညမ္း ရုပ္ရွင္၊ ဇာတ္လမ္းမ်ား စသည့္တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳး အက်ိဳးစီးပြား ယုတ္ေလ်ာ့ က်ဆင္းႏုိင္မည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ကိုသာ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ၀င္ေရာက္ ေနရာယူခြင့္ ေပးထားၿပီး က်န္ေသာ ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ရလာဒ္မ်ား ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ႏုိင္သည့္ ႏုိိင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ သေဘာတရားေရး၊ ဒီမို ကေရစီ လူ႔အခြင့္အေရး ပညာရပ္၊ အေတြးအေခၚတို႔ကိုမူ ျပည္သူ ျပည္သားတို႔ႏွင့္ မဆိုင္ေသာ အေနာက္ႏိုင္ငံသားတို႔၏ ဆိုးသြမ္းယုတ္ညံ့ေသာ ယဥ္ေက်းမႈအျဖစ္ ထင္ျမင္ေစရန္ ၀ါဒျဖန္႔ထားၿပီး ျမန္မာျပည္တြင္း ျပည္သူ၊ ျပည္သားမ်ားၾကား စီးေမ်ာ ေလ့လာႏုိင္စြမ္း မရွိေစရန္ ပိတ္ဆို႔ တားျမစ္ ထား၏။

ျပည္တြင္း ႏြားေျခရာခြက္ ရပ္၀န္း က်ဥ္းက်ဥ္းငယ္မွလြဲ၍ ျပင္ပႏုိုင္ငံတကာ၊ ကမၻၻာ့အေျခအေန တို႔ကို ကင္းကြာေအာင္၊ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ နည္းပါးေအာင္ အာဏာပိုင္တို႔က နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ ထား၏။ ျပင္ပကမၻာႏွင့္ မိမိတို႔ျမန္မာျပည္ လံုး၀သက္ဆိုင္ျခင္းမရွိသလို ခံစားရေအာင္ ႏုိင္ငံတကာ ႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံႏိုင္သည့္ အေျခအေနအားလံုးကို သံကန္႔လန္႔ကာပမာ တင္းက်ပ္ထားၿပီး သတင္းနည္းပညာ ပိတ္ဆို႔ခံထားရေသာ လူမႈေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္တြင္း မ်က္စိပိတ္၊ နားပိတ္၊ အေတြးအေခၚ ပိတ္ဆို႔ၿပီး က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အသိအာရံုကိုသာ ခံစားသင္ယူေန ၾကရသည္။ ထိုသို႔မတရား ဖိႏွိပ္၊ အသိဥာဏ္ နိမ္႔က်ေအာင္ စနစ္တက် ပိတ္ဆို႔အုပ္ခ်ဳပ္မႈ စနစ္ဆိုးမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ ျဖန္႔ထြက္ မေကာင္းက်ိဳး၊ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး မ်ားကလည္း လက္ေတြ႕ရင္ဆိုင္ ေနၾကရသူ လူငယ္မ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႔ ဘ၀အေပၚ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ တန္ဖိုးထား ဂုဏ္ယူမႈ အားေလ်ာ့ က်ဆင္းေစသည့္ အဓိက အေၾကာင္းရင္းတခု ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ျပည္သူျပည္သား မ်ားစြာတို႔အတြင္း စိတ္ဓါတ္ခိုင္မာမႈ အင္အားကို တန္ဖိုးထားမႈ အဓိက အေျခခံျဖစ္သည့္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ စာရိတၱေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းေအာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း စံႏႈန္း အဆင့္တန္း ေလွ်ာ့က်ျခင္းမ်ား မသိမသာမွ သိသိသာသာ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းကို မ်ိဳးခ်စ္ သက္ႀကီး ရြယ္အို၊ လူႀကီးလူေကာင္းတိုင္းက စိုးရိမ္စြာျဖင့္ တိုးတိုးတဖံု၊ ေပၚတင္တမ်ိဳး စစ္အစိုးရအား အသိေပး တင္ျပၾကေသာ္လည္း ထိုသို႔ျဖစ္ေအာင္ တမင္တကာဖန္ တီးေနသူ စစ္အာဏာပိုင္ မ်ားက ၄င္းတို႔လုပ္ရပ္မ်ား ေပၚလြင္လာမည္စိုး၍ ပညာရွင္တို႔ အႀကံျပဳတင္ျပခ်က္မ်ားကို မသိ သလိုေန၏။ ေက်ာင္းစာေမးပြဲက အစျပဳေသာ၊ ဘ၀ ေလာကဓံ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံခိုင္ ရင္ဆိုင္ေရး ယံုၾကည္ခ်က္ တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ လက္ေတြ႕ဘ၀ ရင္ဆိုင္ေရး သင္ၾကားျခင္းကာလကို စနစ္ တက် ရိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီးခံ လိုက္ရေသာ ေက်ာင္းသား အမ်ားစုမွာ မိမိတို႔ကိုယ္ကို အနာဂတ္၏ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား အျဖစ္ပင္ မယံုရဲေတာ့ေအာင္ စြမ္းရည္သတၱိေတြ ေလ်ာ့က်ကုန္၏။

ဆက္လက္ဖတ္႐ႈရန္ စာပိုဒ္မ်ား......(က). (ခ). (ဂ)

0 ထင္ျမင္ခ်က္: