Tuesday, January 29, 2008

ယေန႔ စစ္တပ္… ဘာေတြ ျဖစ္ေနသလဲ (၅)

ထုိသို႔ မေထာက္မညႇာ၊ ခုိင္းသည့္အတုိင္း တေသြမတိမ္းလိုက္ မလုပ္မခ်င္း၊ အျပစ္ေပး ကၽြမ္းထိုးခိုင္းလုိက္၊ ျပန္ထ သတိဆဲြ မတ္တပ္ရပ္ ခိုင္းလိုက္၊ နည္းနည္းလႈပ္မိ လုိက္သည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း ဆိုသလို၊ လက္သီးျဖင့္ ထုိးခံရျခင္း၊ လက္ဖေႏွာင့္ျဖင့္ ေဆာင့္တြန္း ႐ုိက္ႏွက္ျခင္း၊ ေနာက္မွ နားရင္းအုပ္ ႐ုိက္ႏွက္ျခင္းကိုခံရျခင္း၊ ဒိုက္ထုိးခိုင္းရင္ ထိုး ထုိသို႔မဟုတ္ပါက ဖားခုန္, ခုန္ျခင္းဟူသည့္ ဖားတေကာင္ႏွယ္ ဦးေခါင္းေပၚ လက္ႏွစ္ဘက္တင္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္ျခင္း ေရွ႕သို႔ တခါခုန္လုိက္၊ ေနာက္ေရာက္ေအာင္ တခါျပန္ခုန္လုိက္ျဖင့္ ဒူးေခါင္း႐ုိးမ်ားအတြင္း မီး၀င္႐ႈိ႕ေနသလို ပူေလာင္ဆူပြက္ နာက်င္မႈေ၀ဒနာကို ခံစားလာရသည္အထိ ဖားခုန္ျခင္းကို အဆက္မျပတ္ ခုန္ေနရေပမည္။

ထိုအခ်ိန္ က်န္ေသာသူမ်ားမွာ ဂၽြမ္းထုိးသူက ထုိး၊ ေလထီးခုန္ ဟု ေခၚေသာ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္လွ်င္ အေနအထားမွ အထက္သို႔ ေျမာက္တက္သြားေအာင္ ခုန္ခုန္ေနရသည့္ အျပစ္ေပးနည္းကို ေၾကာက္ရြံ႕စြာ လုပ္ေနရသူကလုပ္၊ ပုံစံမ်ဳိးစုံ အေနအထား မ်ဳိးစုံျဖင့္ ထုိေန႔ တေန႔လုံးသည္ အလြန္႐ႈပ္ေထြးေသာ ခံစားခ်က္ကိုသာ တခ်ိန္လုံး ခံစား ေနၾကရသည္၊ မိမိတို႔ ဦးေႏွာက္ေတြသည္ပင္လွ်င္ ထုိအခ်ိန္က ႐ူးသြပ္မႈ၊ အေျခအေန ဟု ေျပာႏုိင္ေသာ အဆင့္အတန္း တခုခုသို႔ ေရာက္ေနေကာင္း ေရာက္ေနေပလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ထုိေန႔ ရက္မ်ားအတြင္း က်ေနာ္တို႔၏ ဦးေႏွာက္မ်ားသည္ မိမိတို႔ မိဘမ်ားနာမည္ ကိုပင္ မွတ္မိေအာင္ မနည္းစဥ္းစား ေတြးခဲ့ၾကရသည္ကို က်ေနာ္မွတ္မိေနေသး၏။

ဖားခုန္၊ ခုန္ခုန္ဆိုေသာေၾကာင့္ ခုန္ရသည္ အေလ့အက်င့္ လုံး၀မရွိေသးေသာ ဒူးေခါင္းတို႔က စိတ္ထဲ ဘယ္ေလာက္ ခုန္ခုန္၊ မခုန္ႏုိင္ေတာ့သည္ကို ေတြ႔ရ၏။ အမိန္႔ေတြက တရစပ္၊ လူေတြကမလုပ္ႏုိင္ေတာ့ၿပီ။ နာက်င္မႈ။ ပင္ပန္းမႈတို႔က ခံႏုိင္ရည္ရွိမႈ၏ အဆုံး၊ အထြဋ္ အထိပ္၏ အျခားတဖက္ကို ေရာက္ေနၿပီထင္၏။ ထုိသို႔ မခုန္ႏုိင္ ခုန္ႏုိင္ျဖင့္ ခုန္ေနရင္း မည္သူမည္၀ါက တြန္းထုိး ကန္ေၾကာက္လုိက္မွန္း မသိႏုိင္ဘဲ ေနာက္မွ ေဆာင့္ကန္ျခင္း၊ တြန္းျခင္းကိုလည္း ေၾကာက္ရြံ႕စြာ ခံစားရေသး၏။ ထုိမွ်ျဖင့္ မေက်နပ္ေသး၊ ထုိထက္ ပိုမိုျပင္း ထန္ပင္ပန္းေသာ မီးရထားစီးျခင္းဟု ေခၚသည့္ ဖားခုန္ခုန္ျခင္းကိုလည္း မတတ္ႏုိင္ေတာ့ သည့္ၾကားမွ လုပ္ခုိင္းေသးသည္။ ထုိမီးရထား စီးျခင္းဆိုသည္မွ ထိုလွ်က္ အေနအထားျဖင့္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္လွ်က္အေနအထားအတုိင္း၊ ေရွ႕ေနာက္ တေယာက္၏ခါးကို တေယာက္က ဖက္ကိုင္ တြယ္ဆက္ကာ၊ အတြဲအတန္း လုံး၀မပ်က္ မျပဳတ္ေစရဘဲ၊ အိပ္ေဆာင္၏ ဧရိယာ အက်ယ္ကုန္သည္အထိ၊ ေခါက္တုန္႔ေခါက္ျပန္ လူးလားေခါက္တုန္႔ သူတို႔ မေက်နပ္မခ်င္း ဖားခုန္ ခုန္ကာ ေမာင္းႏွင္အခုန္ခုိင္းေစျခင္းကို ပင္ပန္းႀကီးစြာ လုိက္ပါ လုပ္ေဆာင္ရ၏။

ေျပာျပလွ်င္လည္း က်ေနာ္က ဟာသလုပ္သည္ဟုဆိုမည္ထင္ၾကမည္။ ထုိသို႔ ပင္ပန္းမႈ အဟုန္ႀကီးစြာ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔မႈ အႏႈိင္းအဆမဲ့စြာ၊ ေခၽြးတၿပိဳက္ၿပိဳက္က်လွ်က္ ရွိစဥ္ပင္ ခုန္ဟု ေအာ္သံၾကားလွ်င္ ခုန္၊ တခါ ခုန္ဟု အမိန္႔ေပးသံၾကားလွ်င္ ထပ္ခုန္၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ ခုန္ေနရင္း ပါးစပ္မွလည္း (ေဘာ္ဘူး… ေဘာ္)ဟု မီးရထားစက္ေခါင္း ဥၾသသံလုိ ေအာ္ရ ေသး၏။ ေပ်ာ္ရႊင္စြာျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ၾကျခင္းေတာ့ လုံး၀ မဟုတ္ပါေခ်။ ပင္ပန္းဆင္းရဲ ႀကီးစြာ လုပ္ေဆာင္ ေနရရင္းမွ ေနာက္တတ္၊ ေျပာင္တတ္သူ စီနီယာတစ္ဦး၏ အမိန္႔အရ ေအာ္ရျခင္းျဖစ္၏။

ၾကမ္းမျပင္ ကြန္ကရစ္၊ သံမံတလင္း တေလ်ာက္လုံးတြင္လည္း က်ေနာ္တို႔ထံမွ က်ဆင္းထားေသာ ေခၽြးရည္တို႔ျဖင့္ ၾကမ္းတုိက္ေရေဆးထားၿပီးစ ၾကမ္းျပင္လို ရႊဲရႊဲစို ေျပာင္လက္ေန၏။ ထုိေခၽြးကြက္ကိုပင္ နင္းမိ၍ ဖားခုန္ခုန္ရင္း ေခ်ာ္လဲၾကရေသး၏။ မည္မွ် ဖိစီးႏွိပ္စက္တတ္သည့္ စစ္တပ္၏ အစဥ္အလာပါနည္း။ အစကတည္းက ယဥ္သကို… ဆိုသလို က်ေနာ္တို႔ကဲ့သို႔ စစ္ေခါင္းေဆာင္ လုပ္ရမည့္ စစ္ဗိုလ္အေလာင္းလွ်ာတို႔ကို ဤသို႔ေသာ မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ ေကာင္းလွသည့္ ႏွိပ္စက္အျပစ္ေပးမႈ နည္းမွ စတင္ကာ ေလ့က်င့္ေပးျခင္း ကုိခံရ၏။

အျပစ္ေပးခုိင္းေစ၍ က်ဳိးက်ဳိးႏြံႏြံ ႐ုိ႐ုိေသေသ လိုက္ပါ မလုပ္ေဆာင္သူတို႔ကို သီးသန္႔ ေရွ႕သို႔ ထုတ္၍ အျခားသူ မ်ားထက္ျပင္းထန္သည့္ အျပစ္ေပးမႈမ်ားလုပ္ေဆာင္ေစကာ ပိုမိုပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္ေစ၏။ ပိုမိုေၾကာက္လန္႔ စိုးထိတ္ေစ၏။ ထုိသုိ႔အမ်ားႏွင့္မတူ အထူးသီးသန္႔ အျပစ္ေပးၿခိမ္းေျခာက္၊ ေၾကာက္လန္႔ေစေအာင္ အလုပ္ခံ။ အျပစ္ေပးခံ ရသည့္အထဲတြင္ က်ေနာ္အၿမဲလိုလိုပါ၏။ မည္သူမည္၀ါမွန္းပင္ ခြဲျခားမသိႏုိင္ေအာင္ ႐ႈပ္ေထြးေျဗာင္းဆန္ ေနေသာ ဤအခ်ိန္ ခဏေလးအတြင္း အသံတခ်ဳိ႕ကို က်ေနာ္ ၾကားျဖစ္ေအာင္ၾကား လိုက္ေသး၏။ ဘာတဲ့ ေဇာ္၀င္းရွိန္ သီခ်င္းကို ဆိုခ်င္တဲ့ First Year က ရွိေသးတယ္။ ဒီေမာင္… ဒီေမာင္ (စစ္တကၠသိုလ္တြင္ ပထမႏွစ္ ဗိုလ္ေလာင္းမ်ားအား First Year ဟုေခၚ၍ လူပုဂိၢဳလ္ နာမ္စားမ်ားအား ဒီေကာင္ ဟိုေကာင္ စေသာ ၾကမ္းတမ္းသည္ဟု ယူဆရသည့္ အသုံးအႏႈန္းတို႔ မသုံးႏႈန္းၾကပါ။ ဒီေမာင္ဟုသာ ရည္ညြန္းေခၚဆိုၾကသည့္ ဗန္းစကား ျဖစ္၏။ စကားခ်ပ္…) ထုိစီနီယာ၏ လက္ညိဳးကား ဘယ္သူ႔ဆီ ဦးတည္ညြန္ျပေနမည္ ဆိုသည္ကိုေတာ့ မေျပာလိုၿပီ။ ထုိႏွစ္ရက္ခန္႔ေသာ ဦးေႏွာက္ေဆးေၾကာမႈ ၀႐ုန္းသုန္းကား ေမာင္းႏွင္ ေလ့က်င့္ ခံရျခင္းသင္ခန္းစာတြင္ က်ေနာ္အေတာ္ပင္ အီစိမ့္ေအာင္ ခံလိုက္ရ၏။ အေၾကာင္းအရင္းကို ေတာ့ ရိပ္မိသိရွိၿပီး ျဖစ္ေလာက္ေပမည္။

ေဟာ.. ၀င္လာျပန္ၿပီ… ေနာက္တစ္အုပ္ ေရာက္လာတဲ့ အသစ္စီနီယာတုိင္းတြင္ ငယ္သားမ်ားကို ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္ေစႏုိင္သည့္ နည္းနိသွ် အသစ္ အသစ္တို႔ တမ်ဳိးႏွင့္ တမ်ဳိးမ႐ုိးေအာင္ ပါလာၾကသည္။

တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ဂ်ဴနီယာ ဗိုလ္ေလာင္း က်ေနာ္တို႔ အေပၚကို ဖိစီးႏွိပ္စက္ ပုံျခင္း မတူၾကေပ။ ဒီအုပ္စုက သတိဆြဲ ၿငိမ္သက္စြာေနခုိင္းၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ကာ လႈပ္သူကို အျပစ္ေပးႏွိပ္စက္တာမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့… သူတို႔က သကၤာမကင္း ခံရေသာလူတန္းထဲ စူးစုိက္ လုိက္ၾကည့္ကာ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ထားေသာ တရားခံကို ေရြးေနသူတို႔ႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕က ေခါက္တုန္႔ ေခါက္ျပန္ ေလွ်ာက္ၿပီး သိမ္းငွက္မ်က္လုံးတို႔၏ စူးရွမႈမ်ဳိးျဖင့္ တန္းစီထားေသာ လူတန္းထဲသို႔ အလစ္မေပး၊ အငိုက္ဖမ္းလုိက္ၾကည့္၏။

သူတို႔စိတ္ျဖင့္ ၾကည့္၍မရဟုထင္ေသာ First Year ေရွ႕တြင္ ရပ္၍ မ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့ ၾကည့္ကာ ငါ့နာမည္ သိလား…ဟုေမးေတာ့၏။ ထုိအခါ အေမးခံရသူ First Year က မသိေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္ မသိပါဘူးခင္ဗ်…ဟု ေျဖလုိက္သည္ႏွင့္ ၀ုိင္း၀န္းေစာင့္ၾကပ္ေနေသာ က်န္သည့္ စီနီယာတို႔က လြန္စြာ အံ့ၾသၾကသည့္ ဟန္ပန္ျဖင့္ …ဟာ ဟ First Year က မသိဘူးတဲ့ကြ… ထြက္ခဲ့စမ္း အဲဒီမသိပါဘူးဆိုတဲ့ ေမာင္… ဟုဆိုကာ အိပ္ေဆာင္ၾကမ္းျပင္ တေလွ်ာက္ ကၽြမ္းထိုးခုိင္းေတာ့၏။ တရစပ္ မနားရေအာင္ ထုိသူအား အျခားတဦးမွ အျပစ္ ေပးေနခ်ိန္၀ယ္၊ ေနာက္ထပ္ ပထမႏွစ္ တဦးကို ထုိကဲ့သို႔ပင္ ေမးျပန္ပါသည္။ သူ႔နာမည္ကို အလိုလုိ သိရေအာင္၊ က်ေနာ္တို႔က တန္ခိုးရွင္ေတြမဟုတ္…. ထုိသို႔ ေလး၊ ငါးဦးခန္႔ ဘုမသိ ဘမသိျဖင့္ အတြယ္ခံရၿပီးေနာက္မွ က်ေနာ္တို႔ ထုိသို႔ ေၾကာင္ေတာင္ ေတာင္္ျဖင့္ အျပစ္ေပး ခံရျခင္း၏ အရင္းအျမစ္မွာ ထုိစီနီယာ၏ နာမည္ကို မသိ၍မဟုတ္၊ မသိ၍ မသိေၾကာင္းကို အရပ္သားစကားျဖစ္ေသာ မသိပါဘူးခင္ဗ်.. ဟု ျပန္ေျဖေသာေၾကာင့္ အျပစ္ေပးခံရျခင္းဟု ေျပာ၏။

ပထမႏွစ္ ဗိုလ္ေလာင္းသင္တန္းသား ဘ၀တြင္ အရပ္ဘက္သုံး စကားလုံး တစ္လုံးမွ် ေျပာဆို သုံးႏႈန္းခြင့္မရွိဟု အမိန္႔ထုတ္၏။ ပထမႏွစ္ တႏွစ္ပတ္လုံး က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာဆိုသုံးႏႈန္း ခြင့္ရသည့္ စကားလုံးႀကီးမ်ားမွာ .. (ဟုတ္) ဟူေသာ ဟုတ္မွန္၊ လက္ခံ၊ သေဘာတူေၾကာင္း၊ ေျဖၾကားသည့္ မဟာေ၀ါဟာရ စကားလုံးႀကီး တလုံးႏွင့္ (မဟုတ္) ဟု ဆိုေသာ ျငင္းဆုိျခင္း၊ မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ေျပာဆိုလိုျခင္းတို႔တြင္ အသုံးျပဳခြင့္ရရွိသည့္ မဟာ့မဟာ စကားလုံးႀကီး တလုံး၊ စုစုေပါင္း က်ေနာ္တို႔ ေျပာဆိုခြင့္ ရရွိသည့္ စကားလုံးမ်ားက ထုိ ဟုတ္.. မဟုတ္ ႏွစ္လုံးသာလွ်င္ ျဖစ္ၿပီး သီျခားအမိန္႔တစုံတရာ မရရွိဘဲ၊ အျခားေသာ စကားလုံးတို႔ကို ေျပာဆိုမိလွ်င္ အမ်ဳိးအမည္ တပ္ မထားေသာ ျပစ္ဒဏ္တို႔ ရရွိခံစားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္ က်ေနာ္ ဗိုလ္ေလာင္း၊ စစ္ဗိုလ္ေလာင္း၏ စစ္တကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္ သင္တန္းသား ဘ၀သည္ ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းျဖင့္ အစပ်ဳိးကာ၊ စစ္သားဟူေသာ ျမန္မာစစ္တပ္မွ စစ္သား တစ္ဦး၏ လက္ေတြ႔ နယ္ပယ္တြင္း စတင္ေျခခ်ခဲ့ပါ၏။

First Year ေတြ… ျပာတာၾကားလား .. (ဟုတ္) .. တစ္ေယာက္ေယာက္က အျပစ္ က်ဴးလြန္ရင္လည္း အားလုံးမွာ အျပစ္ရွိတယ္… ၾကားလား…..(ဟုတ္)။ တေယာက္ မေကာင္းလည္း အမ်ားမွာ အျပစ္ရွိတယ္.. ၾကားလား .. (ဟုတ္) … သံၿပိဳင္ ေျဖဆိုသံမ်ားျဖင့္ ခန္းမက်ယ္အတြင္း လုိဏ္ထပ္ဟိန္းေန၏။

ထုိသို႔ေသာ ဦးေႏွာက္ေဆးသည္ဟု ေခၚသည့္ စိတ္ဂေယာက္ေျခာက္ျခား၊ ေသြးပ်က္ ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ ျမင္ကြင္းမ်ား၊ ခုိင္းေစအမိန္႔ေပး ေအာ္ဟစ္သံမ်ား စေသာ လိုလား ႏွစ္ၿခိဳက္ဖြယ္ အနည္းငယ္မွ် မရွိသည့္ အခ်ိန္မ်ားကို စိတ္ပင္ပန္းျခင္း ႀကီးမားစြာ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရ၏။ အမ်ဳိးအမည္ ေဖၚျပႏုိင္ဖြယ္မရွိေသာ ခံစားမႈမ်ားျဖင့္ ႏွစ္ရက္တာမွ်ေသာ အခိ်န္မ်ားကို ေန႕ေရာ၊ ညပါ ေသြးပ်က္ထိတ္လန္႔ ရင္ခုန္ျခင္းမ်ားျဖင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကရ၏။


ဤတစ္ပတ္ ဤမွ်ျဖင့္နားခြင့္ျပဳပါ။ ေရွ႕တစ္ပတ္တြင္ ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။
ေက်းဇူးတင္ရွိစြာျဖင့္
ဗိုလ္ႀကီးေနသူ (အၿငိမ္းစား တပ္မေတာ္ အရာရွိ တဦး)
ရည္ညႊန္း။ ။ Burma Digest

အပိုင္း(၅) အား PDF ဖိုင္ျဖင့္ဖတ္လိုပါက ေဒါင္းလုပ္ လုပ္ယူပါ။

0 ထင္ျမင္ခ်က္: