Thursday, May 8, 2008

ယေန႔ စစ္တပ္...... ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ (၃၅)

ဒုတိယႏွစ္ ကာလတေလွ်ာက္လုံးတြင္လဲ စာေပပညာ၊ စစ္ပညာ ဆည္းပူးရင္းျဖင့္ အခ်ိန္တို႔ ကုန္မွန္းမသိ ကုန္ခဲ့ပါသည္။ ထုိၾကားထဲ အားလပ္သမွ် အခ်ိန္အခ်ဳိ႕တြင္ က်ေနာ္သည္ တုိင္းျပည္အတြက္သာ ေတြးေခၚ စဥ္းစားေနမိ၏။ ေက်ာင္းစာေပ ဖတ္ခ်ိန္ထက္ အျပင္စာေပ ဖတ္ခ်ိန္က ပိုမ်ားလာသည္ဟု က်ေနာ္ထင္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ စီနီယာျဖစ္လာသည္ႏွင့္ အမွ် အခ်ိန္ပို အားလပ္ခ်ိန္ပို မ်ားမ်ားရလာေလ၊ က်ေနာ္ စာဖတ္ခ်ိန္ ပိုရလာေလပင္ျဖစ္သည္။ အိပ္ေဆာင္တြင္ ဖတ္ရန္ အခ်ိန္မလုံေလာက္ေသာအခါ စာသင္ခန္းသို႔ လွ်ဳိ႕၀ွက္ သယ္ေဆာင္၍ ခုိးဖတ္ပါ သည္။ (စာသင္ေဆာင္တြင္ စာၾကည့္တုိက္မွ စာအုပ္ပင္ ဖတ္ခြင့္မရွိပါ) က်ေနာ္ ဉာဏ္မီသေလာက္ ေတြးေတာပါသည္။ ဆင္ျခင္ပါသည္။

တုိင္းျပည္အတြက္ တန္ဖိုးရွိေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္ က်ေနာ္ ျဖစ္လာႏုိင္မည္ေလာ။
အခြင့္အေရးမ်ားကို မက္ေမာတတ္လာေအာင္ မတရား ႏွိပ္စက္ခံရျခင္းကို မတုိင္ရဲေအာင္၊ ကိုယ္ခံရခ်ိန္ အံႀကိတ္ခံခဲ့၊ ျပန္ႏွံခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ အင္ကုန္အားကုန္ ျပန္ႏွံျခင္းကို သိသိသာသာ ခြင့္ျပဳထားေသာ သင္ၾကားေရးစနစ္ (မူေတြကေတာ့ ေကာင္းပါသည္။ လူေတြကေသာ မေကာင္းျခင္းျဖစ္၏) ၾကားထဲမွ “ငါေျပာသလို လုပ္၊ ငါလုပ္သလို လိုက္မလုပ္ၾကနဲ႔” ဆိုေသာ တရားမ၀င္ သင္ျပေပးေနသည့္ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္၏ ေခါင္းေဆာင္မႈ အရည္အခ်င္း စံႏႈန္းမ်ား အၾကားတြင္ က်ေနာ္မည္မွ် စီးေမ်ာလိုက္ပါ ႏုိင္မည္နည္း။ မည္မွ်သည္းခံ ႏုိင္ပါမည္နည္း။

ဒုတိယႏွစ္ဗိုလ္ေလာင္းဆိုသည့္ ပညာရွာကာလတြင္ စာအုပ္စာေပ ငွားရမ္းခြင့္ မရွိေသးဟု ကန္႔သတ္ ထားျခင္းခံရေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္တို႔အေပၚ ပညာကန္႔သတ္မႈ စနစ္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ဦးေႏွာက္ေတြ မည္၍မည္မွ် ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ လာပါမည္နည္း။ ေတြးေတာဆင္ျခင္မႈ ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္လာပါမည္ေလာ။ ျမင္ရသမွ်၊ ၾကားရသမွ်တို႔သည္လဲ တုိင္းျပည္အတြက္ စစ္စစ္မွန္မွန္ ႀကိဳးပမ္း ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၊ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ သူတို႔အေပၚ ခ်ဳိးႏွိမ္ေနသည္တို႔ကိုသာ ေတြ႔ရျခင္းေၾကာင့္ က်ေနာ္သည္လဲ တုိင္းျပည္အတြက္ တကယ္ပင္ အက်ဳိးရွိရွိ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ ပါမည္ေလာ။ က်ေနာ္ စဥ္းစားမိလာသည္။

သို႔အတြက္ေၾကာင့္ စစ္တပ္၏ အေျခခံသေဘာ သဘာ၀ အခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ က်ေနာ္ေလ့လာ သိရွိခဲ့ရေလၿပီ။ တကယ္လက္ေတြ႔ ဘ၀နယ္ပယ္တြင္ ဘယ္လိုရွိမည္မွန္း ႀကိဳတင္ မသိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ သင္တန္းသား ဘ၀ တြင္ပင္ ေနေပ်ာ္ေအာင္ အခ်ိန္ကို အက်ဳိးရွိရွိျဖစ္ေအာင္ အသုံးခ်ေနခဲ့ပါ၏။ လူငယ္ဘ၀ ေသာက္ေသာက္ စားစား အခ်ိန္တစ္ခ်ဳိ႕လဲ ရွိပါသည္။ က်ေနာ္သည္ တခ်ိန္လုံး တုိင္းျပည္အတြက္ စဥ္းစားေနခဲ့သည့္ အာဇာနည္ ေလာင္းလ်ာတစ္ေယာက္ မဟုတ္ခဲ့ေၾကာင္းကိုေတာ့ ၀န္ခံလိုပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိင္းေရး ျပည္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေကာင္းမြန္စြာ အက်ဳိးျပဳႏုိင္ခြင့္ ေဆာင္ၾကဥ္းရန္ အေျခအေန ေပးပါက မည္သည့္ေနရာ၊ မည္သည့္က႑က ျဖစ္ေစ အခ်ိန္မေရြး တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္အတြက္ ကိုယ္၊ စိတ္၊ အေတြးအေခၚ အၿမဲတမ္း ျပင္ထားျခင္းသာ ျဖစ္၏။ လူငယ္ဘ၀ အေပ်ာ္အပါး၊ အေသာက္အစား ရက္စြဲ မ်ားစြာ ရွိခဲ့၏။ တုိင္းျပည္အတြက္ တန္ဖိုးရွိေသာ လူငယ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမည္ဆိုေသာ စိတ္ဓာတ္ကိုလဲ ရင့္က်က္ ခုိင္မာလာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့၏။

စာေပ ပညာမ်ားအျဖစ္ ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္၊ သခ်ၤာ၊ ႐ႈပ၊ ဓာတု၊ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စစ္ေရးသိပၸံ (သမုိင္းမပါ) ဘာသာရပ္အလုိက္ နည္းျပဆရာတုိ႔က စိတ္ရွည္လက္ရွည္ သင္ျပေပးပါသည္။ က်ေနာ္ ယုံၾကည္ ေလးစား မိေသာ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုရွိပါသည္။ ၎မွာ က်ေနာ္တို႔ စစ္တကၠသုိလ္ တက္ေရာက္ခဲ့စဥ္ ကာလက သင္ၾကားေရး က႑တြင္ တာ၀န္ယူၾကေသာ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာ အရာရွိမ်ား၊ အရပ္ဘက္ နည္းျပဆရာမ်ား အားလုံးသည္ ဗိုလ္ေလာင္းမ်ား အားလုံးအေပၚတြင္ တကယ္ပင္ ေစတနာထားၿပီး၊ တုိင္းျပည္၏ သားေကာင္းရတနာမ်ား၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ား ေမြးျမဴ လာေအာင္ တကယ္ပင္ သင္ၾကား ျပသ ေပးခဲ့၏။ စံနမူနာျပ ေနထုိင္ၾကပါ၏။ စာေပနည္းျပ ဆရာႀကီးမ်ားထံတြင္ ကိုယ္က်ဳိးရွာသမားမ်ား မေတြ႔ဖူးဟု က်ေနာ္ထင္ပါသည္။ အရာရွိႀကီး ျဖစ္လင့္ကစား ႐ုိးသား သိမ္ေမြ႔စြာျဖင့္ ေနထုိင္ျပဳမူ က်င့္ႀကံၿပီး စာေပ သင္ၾကားေရးကိုသာ အာ႐ုံစိုက္သူ၊ ဗိုလ္မွဴး၊ ဗိုလ္မွဴးႀကီးမ်ားအနက္ အမ်ားစုမွာ ရရွိသည့္ လစာေၾကာင့္ ေနႏုိင္စားႏုိင္႐ုံသာ ရွိပါ၏။ အခ်ဳိ႕ဆို ေရခဲထုပ္ေရာင္းရင္း မိသားစု ၀မ္းစာရွာကာ ဗုိလ္ေလာင္းမ်ား စိတ္ဓာတ္၊ ပညာျမင့္မား ေရးကိုသာ အားသြန္ခြန္စိုက္ ႀကိဳးပမ္း သင္ၾကားေပးခဲ့သူမ်ားကိုလဲ ေတြ႔ဖူးပါသည္။

သဘာ၀အရကိုပင္ အလင္းႏွင့္အေမွာင္၊ ေန႔ႏွင့္ည၊ အေကာင္းႏွင့္အဆိုး၊ အျမဳပင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ တို႔ကို ဖန္တီးထားေပရာ က်ေနာ္တို႔ ဗိုလ္ေလာင္းမ်ား ပညာဆည္းပူးေရး က႑တြင္လဲ ေကာင္းေသာ ပညာရပ္ မ်ားကို သင္ၾကားေပးသူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားလည္း ရွိၾကပါသည္။ အဆိုပါစိတ္ရင္း ေစတနာမွန္ျဖင့္ တုိင္းျပည္ အတြက္ အနာဂတ္ကို ဖန္တီးႏုိင္စြမ္းရွိသည့္ လူငယ္တို႔အေပၚ ကိုယ္စြမ္း ဉာဏ္စြမ္းရွိသေရြ႕ သင္ၾကား ျပသေပးခဲ့သူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအား တပည့္တဦး အေနျဖင့္ ဤစာစုတြင္ ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းတင္ ေဖာ္ျပ အပ္ပါသည္။

အထူးသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာစာကို ပိုမိုစိတ္၀င္စားမႈ ရွိလာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ သင္ၾကားေပးႏုိင္ေသာ ဆရာဂုဏ္ေျမာက္ ဆရာဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး မင္းႏုိင္ႏွင့္ အျခားေသာ ျမန္မာစာဌာနမွ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားကို အထူးပင္ သတိတရ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။

ျမန္မာစာေပ၊ ျမန္မာစကားသင္ၾကားရင္း ျမန္မာတို႔၏ သမုိင္းေၾကာင္းကို ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးကာ ျမန္မာ့ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္စနစ္၏ ဆုိးေမြ ေကာင္းေမြမ်ားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခ်က္ကို က်ေနာ္ အႀကိဳက္ဆုံး ျဖစ္၏။

ေနာက္ သခ်ၤာတြင္ သင္ေသာ calculus, probability ဘာသာရပ္မ်ားကိုလဲ စိတ္၀င္စားပါသည္။ ဦးေႏွာက္ ေတြ ထူပူေနေအာင္ ေတြးေတာရျခင္း၊ တြက္ခ်က္ရျခင္းျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ ဦးေႏွာက္ေတြကို ေတြးေတာတတ္ ေစခဲ့ပါသည္။

စစ္တကၠသိုလ္ တြင္းတြင္သာ ထိေတြ႔က်င္လည္ ေနရေသာေၾကာင့္ ျပင္ပစစ္တပ္ မိသားစုမ်ား အေၾကာင္း ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပည္တြင္းေရး ျပည္သူမ်ား၏ ဘ၀အေျခအေန စသည့္တို႔ကို တိတိပပ ဘာမွ မသိရွိခဲ့ပါ။

၀ါးလုံးေခါင္း က်ဥ္းက်ဥ္းထဲသာေသာ လတစင္းႏွယ္ပင္။ စစ္တကၠသုိလ္ စစ္သည္မိသားစု ၀င္မ်ား၏ ဘ၀ရပ္တည္ေရး က်ပ္တည္းမႈကို ၾကည့္၍ေတာ့ သနားမိပါသည္။ ထုိအခ်ိန္ ထိုအခါက က်ေနာ္တို႔ ဗိုလ္ေလာင္း သင္တန္းသားအတြက္ရေသာ လခ ေထာင္ဂဏန္းမွာ ဘာေၾကး၊ ညာေၾကး ျဖတ္တာႏွင့္ပင္ ကုန္သေလာက္ ရွိပါၿပီ။ အိပ္ေဆာင္သုတ္ရန္ ထုံးဖိုး၊ သေဘၤာေဆးဖုိး၊ ပန္းပင္ဖိုး၊ ကန္ေတာ့ေၾကး၊ ဂါ၀ရ ေၾကး၊ အသုဘေၾကး၊ နာေရး အကူအညီစေသာ ေခါင္းစဥ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္သျဖင့္ လခမွာ အနည္းငယ္သာ က်န္ေတာ့သည္။ ဒီၾကားထဲ ဓါတ္ပုံဆရာတို႔၏ လက္စြမ္းျပမႈ၊ ကိုယ္တုိင္ကလဲ အက်ည္း တန္ မွန္ႀကိဳက္ ဆိုသလို ေအာက္ဒိုး ေလ့က်င့္ခန္း စေသာ ျပင္ပသို႔ ေရာက္တုိင္း စစ္တကၠသုိလ္တြင္း ကန္ထ႐ုိက္ ယူထားေသာ ဓါတ္ပုံဆရာမ်ားက ဗိုလ္ေလာင္းမ်ားႏွင့္ အတူတူ လိုက္ပါသည္ လူနည္းနည္း မစုလိုက္ႏွင့္၊ ႐ႈခင္းေလး မလွလိုက္ႏွင့္၊ ဗိုလ္ေလာင္းတိုင္းကို ဓါတ္ပုံ႐ုိက္မလားဟု အခ်က္ေပး ဂ်ီက် ေတာ့သည္။ က်ေနာ္တို႔ကလဲ ကိုယ့္အိတ္ထဲက ကုန္တာမဟုတ္၊ လခထဲက ျဖတ္တာ၊ ႐ုိက္ကြာဆိုၿပီး ဓါတ္ပုံ ေတြ ႐ုိက္ၾကပါသည္။ ဓာတ္ပုံဖိုး မဟုတ္လဲ နည္းျပမ်ားက ျဖတ္ေတာက္သည္မို႔ ေငြမရတာ မ်ားပါသည္။ အျမတ္ကေတာ့ ဓါတ္ပုံမွတ္တမ္း က်န္ရွိခဲ့ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ လကုန္ လဆန္းတိုင္း မိဘပို႔ေပးေသာ ေငြလႊဲကို ဗိုလ္ေလာင္းတုိင္း ေမွ်ာ္ၾကပါသည္။ မိဘေတြ ကေတာ့ ဘယ္လိုစီးပြားအား ဘယ္လိုေငြစုၿပီး သားေတာ္ေမာင္ ျပည္ခ်စ္သား မ်က္ႏွာ မငယ္ေစဖို႔ ေငြလႊဲ လစဥ္ ပို႔ေပးေနၾကလဲ မသိပါ။ ဗိုလ္ေလာင္းမ်ားကေတာ့ လဆန္းတိုင္း ေငြလႊဲ စာရင္းကို လည္ပင္း ရွည္ေအာင္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကပါသည္။ မိဘမ်ားပို႔ေပးေသာ ပိုက္ဆံကို တရၾကမ္း သုံးျဖဳန္းခဲ့ေသာ သားမုိက္ မ်ားလဲရွိပါေသးသည္။ ထုိသားမုိက္မ်ား စာရင္းတြင္ က်ေနာ္လဲ ပါ၀င္ခဲ့ပါသည္။ ေသာက္စား၊ ေလာင္းကစား ပစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေငြမကုန္ေသာ္လည္း က်ေနာ္ ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ လုပ္ေစခ်င္ေသာ ေစတနာပို ႂကြား၀ါလိုစိတ္ မ်ားေၾကာင့္ ေငြေၾကး ပိုမိုကုန္က်ခဲ့သည္ကို ယခုေတာ့ ေနာင္တ သံေ၀ဂလဲ ရေနမိပါၿပီ။

ေစာေစာက စစ္သည္မိသားစုမ်ားႏွင့္ အရာရွိမိသားစုမ်ား စား၀တ္ေနေရး မေျပလည္မႈ အေၾကာင္း ဆက္ေရးပါမည္။ စား၀တ္ေနေရး မေျပလည္၍ စားရိပ္သာ အနီးတြင္ ဟင္းထုပ္၊ ထမင္းထုပ္၊ အေၾကာ္ အေလွာ္၊ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္း ခုိးေၾကာင့္ ခုိး၀ွက္ ေရာင္းသူေရာင္းမႈ၊ ေရခဲထုပ္ေရာင္းသည့္ အရာရွိကေတာ္၏ ႐ုန္းကန္ရေသာ ဘ၀ရပ္တည္မႈ၊ ဘိန္းမုန္႔ဖုတ္ ေရာင္းသူေရာင္းမႈႏွင့္ ဆႏြင္း မကင္း ဖုတ္ေရာင္းေသာ ဗိုလ္မွဴး စသည္တုိ႔မွာ ေစ့ေစ့ေတြးလွ်င္ အံ့ၾသစရာပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေပမယ့္ ဟုိမွသည္မွ၊ တစတစ ေတြ႔ျမင္ ရင္းႏွီး ႀကဳံရဖန္ မ်ားလာေသာအခါ မထူးဆန္းသလို ျဖစ္သြားပါသည္။

က်ေနာ္ (ထုိအခ်ိန္က) အထင္မွားကား စစ္အစုိးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာပဲ၊ လခေတာ့ လုံေလာက္ေအာင္ ေပးမွာပဲ၊ ဒီလူေတြ အသုံးအၿဖံဳးႀကီး၍ မေလာက္တာ ျဖစ္မယ္ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိစဥ္ကေတာ့ လစဥ္ မိဘမ်ား ပို႔ေပးေသာ ေငြေၾကးျဖင့္ ဖူဖူလုံလုံ ေနႏုိင္ခဲ့ေသာ လေတြမ်ားေန ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္တုိင္ေျခလ်င္ ေျချမန္ တပ္ရင္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိေသာအခါ ဤသို႔ဤႏွယ္ ႀကဳံရႏုိင္သည္ဟုလဲ မေတြးမိခဲ့ပါ။ စစ္တပ္အစုိးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည္ပဲ။ စစ္တပ္မိသားစု၀င္မ်ား ခၽြတ္ၿခံဳက်ေအာင္ေတာ့ မလုပ္တန္ရာဟုသာ ေတြးထင္ေနခဲ့ သည္။ ထုိအခ်ိန္ထိ တကယ္ပင္ ယုံစားေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။

ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။
ဗိုလ္ႀကီး ေနသူ (အၿငိမး္စား တပ္မေတာ္ အရာရွိ တစ္ဦး)

0 ထင္ျမင္ခ်က္: